onsdag den 29. februar 2012

Madklubben på besøg..

I går var det endelig blevet min tur til at få besøg af mine dejlige veninder fra madklubben. Vi skiftes til at være besøg hos hinanden, hygge, snakke, snakke, snakke og få dejlig mad og snakke!

Nu hvor vi jo snakkede så meget glemte jeg faktisk at tage billeder - men I får lige et par billeder og menuen som inspiration.
Så må I sige til hvis I mangler opskrifter!

Til forret fik vi en cremet grøntsagssuppe, madbrød med sydesalt og forårsløg, samt en topping af ristet chorizo pølse.
 Chorizo pølse skæres i grove tern og lynsteges på en tør pande. Vær opmærksom på at det kan virke meget salt i suppen - så suppen må gerne være mild.
 Grøntsagssuppen er kogt på gulerødder, kartofler, persillerod og løg. Jeg sluttede af med at blende den til en glat, cremet suppe og tilsatte en hvidløgsflødeost for at afrunde smagen.
Madbrødet er lavet fra en AMO opskrift som jeg før har brugt. Denne gang pyntede jeg den med sydesalt og hele forårsløg. Det bliver et virkelig lækkert madbrød som holder fugtigheden rigtig længe.


Til hovedret fik vi marineret svinemørbrad, krydrede kartofler i ovnen, rodfrugter svøbt i bacon og en sovs.
Jeg nåede at få taget et billede af de utilberedte pakker med rodfrugter svøbt i bacon. Jeg brugte rødbede, gulerod, glaskål, persillerod og kinaradisse. Men man kan jo bare bruge de rodfrugter man har og kan lide. Baconen giver en lækker røget smag. Bages i ovnen ved 200 grader i ca. 30 minutter.

Til dessert fik vi pære/karamel tærte med hyldeblomstfløde - sammen med en go' kop kaffe.

 Kondenseret mælk på dåse "tryllet om til" flydende lækker karamel. Dette gøres nemt ved at man koger en dåse kondenseret mælk i en gryde med vand i ca. 3-4 timer. Gryden skal hele tiden være i kog og dåsen skal hele tiden være dækket med vand.

Pære/karamel tærten blev serveret med klat flødeskum med hyldeblomstsaft. Den smagte dejligt syrligt og stod godt til den søde karamel.

Takker mine dejlige veninder for en god aften.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar