lørdag den 7. april 2012

Hyggemad

Sådan en Langfredag føles nu egentlig ikke ret lang.. alligevel fik jeg lavet en masse mad - både til at forsøde dagen med, men også lidt til fryseren, så vi har lidt der, når jeg har mine aftenvagter.

Jeg har lavet to tærter med spinat og tomater - begge dele var i denne uges kasse fra aarstiderne, så det var jo bare skønt at kunne gå i gang med nye, friske råvarer.



Det er meget simpelt med tærter og der er et væld af muligheder for fyld.
Jeg har brugt en færdig tærtedej denne her gang. Fordelt den ud i en tærteform. Hældt æggemasse (3 æg og 2 dl. mælk, salt og peber) ud over dejen. Derefter halveret tomaterne og fordelt dem rundt på tærten. Pyntet med dampet spinat og mozarella ost.
Tærten har fået 30 minutter i ovnen på 200 grader varmluft.

Det blev også til 2 pizzaer med et lækkert fyld af tomat, løg, kylling, peperoni og ost.
Pizzaen er pyntet med kviste af frisk basilikum og vi fik hvidløgsolie og oregano til.



Denne her gang har jeg fået fat i en rigtig lækker opskrift på pizzadej - det er meget forskelligt hvor heldig man er med det. Jeg fandt den på www.pizzadej.dk
Og valgte "Verdens bedste pizzadej" - den kan godt anbefales :)

Aftenen sluttede vi af med de her skønne jordbær med chokolade. Det er bare guf!
Vi syntes faktisk de havde en overraskende sødme på trods af årstiden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar