tirsdag den 20. marts 2012

Blandede billeder fra København

I går kom vi hjem fra en dejlig miniferie i det skønne København. Vi boede i Ny Kongensgade kun lige 5 minutter fra Rådhuspladsen. Jeg havde taget kameraet med - med planer om at få taget en masse billeder af det skønne København og alt vi oplevede.
Men som alle jo kender det, så flyver dagene bare af sted og man glemmer helt at tage billeder undervejs.

Jeg har alligevel fået taget billeder af nogle enkelte ting og det vil jeg lige dele med jer.

 Falafel med to slags hummus. Købt ved Torvehallerne ved Nørreport station - det var bare mums. Vi valgte hvidløg og jalapeno hummus. Torvehallerne er et dejligt sted for alle madnørder - hold nu op der er mange skønne specialiteter.
Tusindvis af smukke orkideer i Botanisk have - Botanisk have var ved at blive renoveret, men der var dog stadig rigtig flot - jeg tror et besøg lidt senere på året ville være endnu smukkere.



Running sushi på Stormgade i København. Det var første gang vi prøvede running sushi. Sushien kom til os på bånd og vi kunne bare gå i krig med alle de forskellige slags sushi. Det var en sjov og hyggelig oplevelse.

 I Illum var der outlet marked med tilbud på en del 2. sorterings varer - Bl.a. Rosendahl og Holmegård. Jeg faldt for denne her vase fra Rosendahl.
 Sæbedispenser fra Nortre Dame - en meget meget lækker butik med alt indenfor indretning og køkkengrej - mange sjove og specielle ting til rimelige priser.

 Gavemærker/kort fra Lisbeths Dahl. Dem kunne jeg ikke stå for.
 Små søde påskeharer fra Nortre Dame - der var al mulig slags påskepynt og alle de lækre forårsfarver har man jo virkelig lyst til i denne her tid.
Købte også denne her lækre, lange kæde i Accessorize/Monsoon - de har de skønneste tasker, smykker og tøj i festlige farver og med mange flotte detaljer.

Hævekurv fra Illum - så nu må jeg i gang med at bage nogle gode, flotte brød.


Grydelapper med cupcakes i skønne farver - de hænger allerede og pynter i køkkenet.





Og til sidst denne her smukke paraply fra Lisbeth Dahl som jeg har været forelsket i siden i sommers. Der var 50 % på hele Lisbeth Dahl butikken, så der var rigtig mange ting jeg gerne ville have fingrene i - og endelig fik jeg min paraply :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar